Pojęcie ‘drzwi otwarte’ zazwyczaj kojarzy nam się z uczelniami, które chcą zachęcić do siebie przyszłych studentów. Jednak tego typu akcja w Twojej firmie w okresie rekrutacji może pomóc Ci zachęcić potencjalnych kandydatów do zawalczenia o stanowisko. Przy okazji popracujesz nad pozytywnym wizerunkiem firmy na rynku pracy.

Czym są drzwi otwarte?

Najprościej rzecz ujmując, chodzi o przedstawienie Twoje firmy. Tak jak Ty, gdy kogoś poznajesz opowiadasz o tym czym się zajmujesz, tak samo musisz przedstawić swoją firmę. Wiele firm podczas dni otwartych opowiada o działach, w których trwa rekrutacja, jakie pełnią one obowiązki i jaka jest ich rola w funkcjonowaniu organizacji. Pozwala to potencjalnym kandydatom zrozumieć, czego się będzie od nich oczekiwało oraz ‘wykruszyć’ się tym, którzy się w danej roli nie widzą. 

Dlaczego warto

Przede wszystkim będziesz miał już z głowy wstępny ‘przesiew’ kandydatów do pracy w Twojej firmie. Na tego typu spotkanie wybiorą się tylko Ci, którzy są poważnie zainteresowani pracą w firmie. Osoby, które masowo wysyłają CV, gdzie popadnie nawet się nie pofatygują. Po drugie podniesiesz w firmie morale obecnych już pracowników. Angażując ich do pracy nad jak najlepszym przedstawieniem firmy sprawisz, że sfokusują się oni na pozytywnych aspektach pracy w niej. Dni otwarte to także szansa na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych. Jeśli są osoby, które od dłuższego czasu interesują się działaniami Twojej firmy, to na pewno tego typu imprezy nie przegapią. Jeśli zorganizujesz to wydarzenie dobrze, to wiele osób, które wyjdą z niego z pozytywnymi odczuciami  będą dobre opinie o Twojej firmie przekazywać innym. Jak widzisz, stracić możesz niewiele, a do zyskania masz naprawdę dużo. 

Jak zorganizować dni otwarte?

  1. Określ cel

Bardzo ważne jest, żebyś wiedział, po co taki event chcesz organizować. Możesz chcieć poszukać nowych pracowników, nawiązać kontakty biznesowe lub po prostu zadbać nad pozytywnym wizerunkiem firmy.

2. Wyznacz budżet

Właśnie od tego będzie zależeć rozmiar imprezy, to jakie możesz atrakcje zapewnić gościom. Jeśli chcesz się pochwalić prestiżem i poziomem firmy, warto trochę zainwestować i zorganizować event z większym rozmachem.

3. Poinformuj odbiorców

Dni otwarte nie muszą być otwarte dla wszystkich. Możesz poinformować o niech tylko kandydatów, których CV wybrałeś z wielu innych zgłoszeń. Tu się sprawdzi wysyłka zaproszenia imiennego na podany w CV adres mailowy. Jeśli celujesz w studentów/uczniów, to najlepszym sposobem będzie dogadanie się ze szkołami lub uczelniami. Mogą wrzucić Twoje ogłoszenie na swoją stronę, albo możesz po prostu wywiesić plakaty w budynku. Ostatnia grupa odbiorców, to po prostu wszyscy. Taki open day w firmie najłatwiej będzie wypromować na profilach firmy w social mediach lub nawiązując współpracę z influencerami. 

Zaplanuj przebieg imprezy

Trzeba pamiętać, że dni otwarte, to wciąż pewnego rodzaju impreza. Oznacza to, że musisz mieć w zanadrzu kilka atrakcji, którymi będziesz gości zachęcać do podjęcia z Twoją firmą współpracy.

Przede wszystkim warto opowiedzieć o poszczególnych działach Twojej firmy, o tym, jakie wymagania powinien spełniać kandydat na dane stanowisko i czym by się tak właściwie zajmował. Musi być merytorycznie, profesjonalnie i zachęcająco. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest zaangażowanie pracowników konkretnego działu. Będzie to bardziej autentyczne, gdy o tym czym się zajmują będą właśnie oni sami opowiadali, a nie dyrektor wyższego szczebla. 

Fajną opcją będzie panel dyskusyjny, podczas którego uczestnicy mogliby porozmawiać z menadżerami pracującymi w firmie. Pozytywnie jest też odbierana możliwość skonsultowania swojego CV z działem HRu. Jest też to okazja, by Twoi headhunterzy wyłowili z tłumu kilka zawodowych perełek. A nuż pozyskasz bardzo cennego na rynku pracownika. 

Zaplanuj także możliwość zwiedzania firmy. Możesz zorganizować wycieczki po obszarach firmy, do których na co dzień nie ma dostępu dla zwykłych odwiedzających. Wystarczy poprosić jednego ze swoich bardziej wygadanych pracowników i przygotować kilka anegdotek oraz bardziej interesujących faktów na temat zwiedzanego obiektu. 

Nie zapomnij o drobnych gadżetach dla gości. Chodzi tu oczywiście o drobiazgi z logiem firmowym np. długopisy, notesy, smycze itd. 

Zdjęcia: Pexels.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here