Jak napisać CV, które zagwarantuje Ci zdobycie pracy? Nowoczesne, z przejrzystą formą… Wiesz, że na 50 wysłanych CV otrzymasz średnio 3 zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną? Jak więc napisać CV, które zwróci uwagę pracodawców?

Rekruter potrzebuje 6 sekund na przejrzenie CV…

… by wiedzieć, czy Cię zaprosi na rozmowę o pracę. Teraz się pewnie zastanawiasz, czy jest to w ogóle możliwe, żeby w 6 sekund ocenić czyjeś CV. Weź jednak pod uwagę to, że jest to czas statystyczny, jaki potrzebuje rekruter, by na pierwszy rzut oka ocenić to, czy chce Cię zaprosić na rozmowę. Jeśli Twój poziom wykształcenia jest niewystarczający dla danego stanowiska, to zostajesz już na starcie zdyskwalifikowany z udziału w rekrutacji. Pracodawcy w CV szukają konkretnych informacji i to na nich się skupiają. Oto kilka wskazówek z naszej strony:

  1. Przeanalizuj ogłoszenie o pracę

Zwróć szczególną uwagę na wymagania stawiane przez pracodawcę. Dzięki temu będziesz wiedział, jakie kompetencje powinieneś zamieścić w swoim CV. Nie mówimy tu o naciąganiu faktów, a o wybraniu tych Twoich kompetencji, które pokrywają się z treścią ogłoszenia. Dokładne przejrzenie ogłoszenia o pracę da Ci też wskazówki, jakie kompetencji powinieneś wypracować dla danego stanowiska. 

2. Podsumowanie zawodowe

9 na 10 kandydatów nie zamieszcza tej sekcji w swojej CV. A szkoda, bo wzrok rekrutera zawsze przede wszystkim kieruje się na sekcję dotyczącą doświadczenia zawodowego. Podsumowanie zawodowe to także idealne miejsce, by wypisać swoje największe osiągnięcia oraz umiejętności zawodowe związane z danym stanowiskiem, na które aplikujesz. 

3. Wybierz odpowiednią formę oprawa graficzna CV

 

jest Twoją wizytówką. Tak samo jak na rozmowę o pracę nie pójdziesz w pogniecionej koszuli, tak samo nie powinieneś wysyłać chaotycznego CV. W internecie znajdziesz wiele ciekawych wzorów lub kreatorów CV, które możesz dostosować do interesującej Cię oferty pracy

4. Wykorzystaj swoje umiejętności

Przede wszystkim musisz wiedzieć gdzie na CV umieścić sekcję z umiejętnościami, które posiadasz i jak o nich pisać. Przede wszystkim, umieszczenie sekcji z umiejętnościami na samym dole dokumentu sprawi, że może ona zostać niezauważona. Dlatego najważniejsze swoje umiejętności umieść w widocznym miejscu, najlepiej na samej górze strony. 

5. Dopasuj CV do ogłoszenia
Twoje CV powinno być zwięzłe i konkretne, dlatego też staraj się nie rozpisywać na tematy, które mogą być mało interesujące z perspektywy pracodawcy. Uwypuklaj doświadczenia i cele zawodowe, które mogą być bardziej przydatny przy danym stanowisku. Na pierwszym miejscu zamieść swoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe, które jest zbliżone do stanowiska, na które aplikujesz.

Co usunąć z CV?

Im więcej zbędnych informacji zamieścisz w swoim CV, tym trudniej rekruterowi będzie znaleźć te, których potrzebuje. Porównaj swoje CV z ogłoszeniem o pracę i zaznacz informacje, które się pokrywają. Teraz zastanów się, czy inne punkty w CV mogą być przydatne podczas aplikacji na to stanowisko pracy. Na pewno powinieneś wykreślić z CV zbyt obszerny opis stanowiska, które wykonywałeś dawno temu, niepotrzebny jest także Twój… adres. Pracodawcę w ogóle nie interesuje to, gdzie mieszkasz. Skróć także listę swoich zainteresowań. Zostaw 3, które wiążą się w jakiś sposób ze stanowiskiem, na które aplikujesz.

Co powinno zawierać dobre CV?

  • Doświadczenie. Jest to najważniejszy element każdego CV. Napisz, jakie i jak długo stanowisko zajmowałeś w danej firmie. Zamieść także krótki opis tego, jaki był Twój zakres obowiązków. 
  • Języki obce. Wypisz wszystkie języki obce jakie znasz i obok zamieść informację o tym, na jakim poziomie masz je opanowane. 
  • Kursy, szkolenia i certyfikaty. Umiejętności potwierdzone certyfikatem są dodatkowym plusem w Twoim CV.
  • Wykształcenie. Tu ważny jest układ odwróconej chronologii. Zrezygnuj jednak z pisania o szkole podstawowej czy gimnazjum. Najważniejsze jest wykształcenie średnie (jeśli jest ono kierunkowe) i szkoła wyższa. 

Zdjęcia: Pexels.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here